חגיגת מסעדות בתל אביב

"אולי זה חג", אומר המשורר, "אך תל אביב תמיד חוגגת". נראה כי המילים האלו מתארות את תל אביב במדויק. ואלו לא השירים היחידים שנכתבו על העיר הטובה ביותר בעולם.

נראה שאיש אינו יכול להישאר אדיש אל תל אביב, תאהבו אותה או תשנאו אותה, תל אביב היא תופעה מיוחדת בשמי מדינת ישראל. תמיד חוגגת, תמיד סוערת, תמיד פתוחה, ובלילות, שוקקת תל אביב חיים יותר מהערים המרכזיות ביותר באירופה ובארצות הברית. וכך גם שוק המסעדות בתל אביב. תוכלו למצוא כאן מסעדה לכל טעם, לכל מצב רוח ולכל כיס. ברחובותיה היפים של העיר תוכלו למצוא בתי קפה שכונתיים בהם המלצרים מכירים את שמות היושבים הקבועים, דוכני רחוב עם אוכל רחוב מכל הסוגים והמינים, פאבים שכונתיים לצד פאבים גדולים המושכים תיירים מהארץ ומחו"ל, מסעדות שפים מהודרות, סניפים של כל רשתות המסעדות הישראליות ורשתות מסעדות גדולות מחו"ל, יש כאן הכל, לכל אחד, בכל רגע.

מסעדות בתל אביב – האגף היוקרתי

תל אביב עשירה במסעדות שף יוקרתיות אשר צריך להזמין אליהם מקום זמן רב מראש, להתלבש יפה ולהתנהג לפי כללי הטקס, ולזכות לאכול מנות מתוחכמות ומורכבות שעלותן גבוהה להפליא. במסעדת טוטו היוקרתית תוכלו להתענג על מנות הדגל המוכרות שלה של ניוקי ערמונים, חמאת כמהין ופרמזן מעושן, פיצה לבנה ועוד מנות אשר שמן יצא למרחקים. אצל חיים כהן במסעדת "יפו תל אביב" תוכלו לאכול מנה נפלאה של פילה בקר, מח עצם ופירה עשיר בחמאה ולקנח בכנאפה של חיים שיש הטוענים שהיא הכנאפה הטובה בעולם.  במסעדת פירות הים היוקרתית "מול ים" תוכלו להתענג על קינוח ביצת פברז'ה תוך כדי שאתם צופים בנוף הנפלא של נמל תל אביב. עוד לא יודעים מה זאת ביצת פברז'ה? זהו קינוח מורכב ויפהפה אשר עשוי מכדור דקיק ומושלם של סוכר אשר ממולא בקציפת פיסטוק ופירות יער ומעוטר בתלתלי זהב אכילים. במסעדת קלואליס תוכלו לאכול את המנה המפורסמת של השף ויקטור גלוגר, הלא היא פאייה אנדלוסית בהשראת סמואל פראה, תענוג צרוף של לובסטר, שרימפס, קוקי סן ז'ק קלמארי סגול ומולים באורז בתיבול עדין של זעפרן.

מסעדות בתל אביב – האגף האוריינטלי

אם חשקה נפשכם באוכל תאילנדי, מסעדת "בית תאילנדי" ידועה כבר שנים רבות בתור המסעדה התאילנדית הטובה ביותר בעיר. שם תוכלו לאכול מתבשיליהם של זוג מקסים, ישראלי ותאילנדית, אשר מכינים במקום מנות תאילנדיות קלאסיות כמו סום טאם – סלט פאפיה פיקנטי, מגוון של מנות קארי תאילנדיות שונות, פאד תאי עשוי כהלכתו ועוד. ב"צפרה", האסייתית היוקרתית של שף אבי קונפורטי תוכלו להתענג על סלט בודהה משוגע שמכיל בתוכו שילוב מסעיר של נבטים, דייקון, אפונה פריכה ושומשום בויניגרט ואסאבי מוקצף, על כיסונים מאודים ממולאים בבלק טייגר שרימפס, תרד מים ותירס מוקצף, סאשימי אננס עם סמי פרדו קרם ברולה, דבש דקלים וסורבה אגוזי קוקוס,  או שוקולד נוזלי מסומטרה עם אגוזי קאמירי וגלידת אמרנה.

מסעדות בתל אביב – אגף הוואליו פור מאני

אם תרצו לאכול ארוחה משביעה ונעימה במחיר קטן ממש, סורו לאחד מסניפי מסעדת "קינג ג'ורג' המפוזרים בעיר. במסעדה תוכלו למצוא מגוון של מנות עיקריות במחירים הנעים סביב השלושים ₪ למנה.  ב"פסאז' אלנבי" תוכלו לדגום מגוון של מנות ממטבחו של השף דן ארווץ שבנה תפריט מקסים במחיר אחיד של 24 ₪ למנה. רוצים דוגמה ? נסו את מנת הבורקס גורגונזולה עם גאודה, תרד צלוי ויוגורט. וכמובן, מגוון של חומוסיות, דוכני פלאפל, בורקסיות וסביחיות בעיר יספקו לכם חוויה קולינרית מפנקת במחיר קטן.

 

Speak Your Mind

*