לימודי תעודה בהדרכת טיולים

בתקופה בה אנו חיים הטיול עונה לנו על צרכים רבים שאינם באים לידי ביטוי בחיי היומיום למשל היציאה מהשגרה האפשרות לחזור חזרה לטבע, פגישה עם אנשים חדשים וכן הכרת נופים ותרבויות. מכאן, לא מפתיע כי מקצוע הדרכת טיולים תופס תאוצה בשנים האחרונות.

 מדובר במקצוע המהווה אתגר ללומדים אותו, היות ומדובר ברכישת ידע על מקומות שונים וכן יש צורך להפגין כישורי מנהיגות. מדובר במקצוע דינמי במיוחד הנחשב למרתק בענף התיירות. כיום לא רק צעירים אחרי צבא בוחרים ללמוד את המקצוע אלא גם מבוגרים שמאסו בעבודה מחפשים מקום שניתן ללמוד בו לימודי תעודה בהדרכת טיולים. בשונה מלימודים באוניברסיטה, לימודי תעודה אורכים פחות זמן ובסופם ניתן לקבל תעודה המכשירה אתכם כמדריכי טיולים.

מיהו קהל היעד

לימודי תעודה בהדרכת טיולים מתאימים למי שמכיר כל מקום בארץ החל מהר בצפון ועד לדרום. למעשה, הלימודים מכשירים אתכם להעניק מהידע שצברתם לאנשים אחרים ולהעשיר אותם במידע חיוני. למרות שבעידן בו אנו חיים ניתן למצוא מידע על כל דבר, לימודי תעודה בהדרכת טיולים מכשירים את המדרכים להפוך את הטיול למהנה יותר. מדריך טיולים מוסמך זוכה לא רק להעביר את הידע שרכש אלא גם לטייל וליהנות מנופים שונים.

לימודי הדרכת טיולים נועדו בראש ובראשונה לאנשים שאוהבים לבלות זמן בחיק הטבע ואוהבים לטייל בזמנם הפנוי. מדריך טיולים צריך לא רק להפגין בקיאות במסלולים השונים אלא גם להפגין בקיאות במגוון רחב של נושאים. כך למשל, מדריך טיולים צריך להפגין מידע אודות צמחים אך גם אודות היסטוריה. כמו כן, מדריך טיולים צריך להפגין כישורים חברתיים ולגלות סבלנות.

מה כוללים לימודי תעודה בהדרכת טיולים

כיום ישנם לא מעט מוסדות לימוד אשר מעניקים תעודה בהדרכת טיולים. לימודי הדרכת טיולים בארץ למשל כוללים נושאים מגוונים כגון גיאוגרפיה, דתות, אדריכלות, אמנות, עולם החי והצומח, חקלאות. בנוסף לנושאים הללו, במסגרת הלימודים לומדים גם את כל הקשור להדרכה החל מנהלי עבודה שונים כמדריך טיולים ועד לסוגי הטיולים השונים, מהי אחריות המדריך. לצורך קבלה למסלול מדריך טיולים יש להפגין רמת אנגלית גבוהה, היות ולעיתים עבודתו של המדריך כוללת הדרכת קבוצות מחו"ל.

כיום ישנם מוסדות לימוד רבים, אך על מנת לבחור את מוסד הלימודים המקיף ביותר כדאי להיכנס לאתרי האינטרנט של מוסדות הלימוד ולהתרשם מתוכנית הלימודים ומהאתר באופן כללי. ההתרשמות תסייע בקבלת החלטה. דרך נוספת היא לשאול אנשים שלמדו במוסד לימודים מסוים אודות הלימודים במקום- כך ניתן לקבל חוות דעת ולהחליט האם מדובר במקום המתאים. חשוב מאד לא לקבל החלטה מהירה אלא לקחת את הזמן ולהחליט תוך ראיית התמונה הכוללת על מנת שבסופו של דבר תצאו עם ידע רב ותוכלו להדריך כמה שיותר אנשים ולהפגין את הידע שצברתם במהלך הלימודים.

Speak Your Mind

*