ניר גלילי על חווית הקנייה בחנויות הנוחות של סונול

סונול – שהוקמה בשנת 1924 במטרה לספק דלק לציבור בארץ ישראל – היא כבר מזמן לא רק חברת דלק: לצד 230 תחנות הדלק של החברה פועלות עוד כ-200 חנויות נוחות, אשר ממותגות בשם Sogood, ויוצרות סינרגיה עם התדלוק כך שלכל נהג שנכנס לתחנה של סונול ישנה האפשרות לא רק למלא את טנק הדלק אלא גם להתרענן ולמלא את המצברים שלו עם שלל מוצרים.

מנכ"ל החברה ניר גלילי מספר על העקרונות לפיהם פועלת רשת Sogood ועל חווית הקנייה בחנויות הרשת.

ההתפתחות המואצת של רשת Sogood

ההחלטה להקים רשת חנויות נוחות התקבלה ע"י ראשי סונול בשנת 2004, כשהחברה הייתה בבעלותה של משפחת בורוביץ' (ב-2006 הפכה סונול לחלק מקבוצת עזריאלי, ועשר שנים מאוחר יותר היא נרכשה ע"י איש העסקים דודי וייסמן).

הייתה זו החלטה מתבקשת: הרווחיות של חברות הדלק ממכירות דלקים לציבור הרחב מוגבלת ע"י הממשלה (שאגב, אחראית במידה בלתי מבוטלת למחירו הגבוה יחסית של הדלק שכן היא גובה מיסים בשיעור נכבד על כל ליטר דלק), הנדל"ן עליו יושבות תחנות הדלק של סונול הינו יקר ערך וממילא נצבר בחברה ידע רב בנושאי שיווק וקמעונאות ואין שום סיבה להגבילו לשיווק ומכירת אך ורק דלק.

ב-2007 כבר מנתה רשת Sogood כ-40 סניפים, ותחת ניהולו של ניר גלילי (שנכנס לתפקיד המנכ"ל בסונול בשנת 2010) התרחבה הרשת במידה משמעותית וכיום כאמור ישנן כ-200 חנויות נוחות.

מה למד ניר גלילי מהמודל האמריקאי?

בארה"ב, כדאי לדעת, חנויות הנוחות הצמודות לתחנות דלק מגלגלות סכומי עתק של מאות מיליארדי דולרים מדי שנה (עפ"י הערכות מסוימות מדובר בכ-50 מיליארד דולר בחודש!).

בחנויות הנוחות בארה"ב מתבצעות מכירות בשיעור של כ-15% מסך הסחר הקמעונאי בארה"ב, ובחלק מהמקרים מדובר בחנויות גדולות במיוחד. בשנת 2007, אגב, רכש דודי וייסמן, באמצעות קבוצת אלון שהייתה אז בשליטתו, למעלה מ-100 חנויות נוחות ברחבי ארצות הברית – חנויות ששטחן הממוצע היה אז 280 מ"ר. תמורת החנויות שילמה קבוצת אלון כ-70 מיליון דולר.

גם ניר גלילי רואה במודל האמריקאי סיפור הצלחה שכדאי ללמוד ממנו, ובפרט הוא פעל ופועל להרחבת מגוון המוצרים והאפשרויות שמוצעים לנהגים הישראלים, גם כשלשם כך נדרשות חנויות גדולות יותר מבחינת השטח ואפילו מעין מיני סופרים.

מה אפשר למצוא בחנויות Sogood?

הבסיס של היצע המוצרים בחנויות הנוחות של סונול הוא מגוון חטיפים ושלל משקאות קרים מכל הסוגים – בדיוק מה שהנהג הישראלי זקוק לו על-מנת להתרענן תוך כדי נסיעה.

בנוסף ניתן למצוא בחנויות Sogood קפה משובח תוצרת איטליה, בורקסים, מאפים ולמי שרעב מעט יותר ממתינה גם סדרת כריכים שפותחה בשיתוף פעולה עם מאפית ברמן תוך התבססות על טעמים מקומיים וחומרי גלם בריאים ומזינים.

לא רק אוכל ושתייה: גם תרופות ללא מרשם ומוצרי פארם אפשר לקנות בחלק מחנויות הנוחות של סונול, וכן גאדג'טים שונים. עוד כדאי לדעת שבכל נקודת זמן מציעה רשת Sogood מבצעים שונים וכן ישנו "מוצר החודש" – פריט פופולרי במיוחד שנמכר במחיר אטרקטיבי מאוד.

שירות עם חיוך

חלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה בחנויות הנוחות של סונול הוא השירות, שמהווה באופן כללי מבחינת ניר גלילי ערך יסוד של התנהלות אנשי סונול.

על-מנת שכל נהג יזכה ל"שירות עם פרח" וחיוך מכל הלב, וכמובן גם מקצועי, משקיעה סונול משאבים רבים בגיוס עובדים בעלי תודעת שירות גבוהה, מעקב מתמיד אחרי רמת השירות במטרה להשביחו והענקת תנאי עבודה נאותים כך שעובדים טובים ירצו להישאר זמן רב בחברה.

Speak Your Mind

*