עו"ד טל איטקין על פתיחת תיק גירושין ברבנות

שליש מהזוגות הנשואים ייפגשו שוב ברבנות לאחר מספר שנים אך הפעם לא בכדי להצהיר על אהבתם ולמסד את הקשר ביניהם אלא בדיוק להפך- לפרק את החבילה ולהתחיל פרק חדש בחייהם. עו"ד טל איטקין היא אשת מקצוע בעלת ניסיון רב בתחום ובכל הקשור לפתיחת התיקים ברבנות יש לה את הניסיון הדרוש כדי לעזור לכל זוג המבקש להתגרש. פתיחת תיק ברבנות זו אינה משימה מסובכת אך יש מספר שלבים שיש לעבור בדרך אל הגט המיוחל.

הניסיונות להגיע לפשרה

טרם פתיחת התיק ייעשו ניסיונות רבים להבין האם הזוג העומד בפני בית הדין הרבני אכן לא יכול לחיות עוד יום אחד ביחד או שמא מדובר בריב גדול שהתפתח יתר על המידה. לא מעט זוגות מגיעים אל מדרגות הרבנות במטרה להתגרש באופן סופי אך לאחר ניסיונות גישור ופשרה מוצאים את עצמם חיים יחדיו עוד הרבה מאוד שנים.

לכל זוג יש בעיות וכל זוג על פי עו"ד איטקין חווה קשיים בדרך. המטרה העיקרית של בית הדין הרבני היא לנסות ולפשר בין הצדדים ובדיוק לשם כך ישנו תהליך ארוך ומתיש עד לקבלת הגט. פתיחת תיק ברבנות זו משימה קלה מאוד עבור זוגות שבטוחים בעצמם, אך זו משימה הרבה יותר מורכבת עבור זוגות שלא בטוחים בעצמם ונקלעו לסיטואציה שקצת חרגה מהגבולות.

פתיחת תיק ברבנות – חלוקת הרכוש וקביעת המשמורות על הילדים

לאחר ההחלטה של בני הזוג להתגרש ולאחר האישור מבית הדין הרבני הגיע השלב שבו צריך להגיע לפשרות לגבי הילדים והרכוש. משמורת ילדים הוא עניין סבוך מאוד בתהליך הגירושין ויותר מאשר ששני הצדדים רוצים בטובת הילדים, ישנם לא מעט מקרים בהם הילדים הופכים לקלף מיקוח כדי לפגוע בצד השני. פתרון יעיל ונוח עבור שני הצדדים הוא משמורת משותפת אך לא תמיד שני הצדדים מגיעים להסכמה לגבי העניין הזה.

עניין נוסף שיש לפתור טרם סיום הליך הגירושין הוא נושא חלוקת הרכוש. הרכוש שצברו בני הזוג במהלך נישואיהם יחולק באופן שווה בין שני הצדדים אלא אם כן אחד הצדדים מוותר על חלקו או שיש באמתחתו הוכחה חותכת לסיבה מדוע עליו לקבל את החלק של הצד השני. לא מעט מקרי גירושין עוברים בקלות יחסית אך כאשר מגיעים לעניין חלוקת הרכוש העניינים מתחילים להסתבך.

עו"ד טל איטקין עוסקת כבר שנים ארוכות בתחום הגירושין בפרט וענייני המשפחה בכלל, מדובר במקרים כואבים ומתישים אשר מצריכים משני הצדדים תעצומות נפש רבות. גם טל איטקין וגם אנשי המקצוע האחרים מבינים שכל מקרה הוא לגופו ואין מקרה אחד שדומה למשנהו. זה מצריך מהשופטים והרבנים חשיבה מקורית ויצירתית בכל מקרה ולכן העבודה של עורכי הדין היא מסובכת ומורכבת ומצריכה שליטה רבה בחוקים וכמובן כוחות נפשיים רבים.

Speak Your Mind

*