מהפכת האינטרנט שהובילה לתמורות דרמטיות בשורה ארוכה של תחומים השפיעה במידה משמעותית גם על שוק הבגדים בארץ וישראלים רבים בוחרים לרכוש פריטי לבוש כאלה ואחרים ברחבי הרשת. יחד עם זאת עדיין מוקדם להספיד את החנויות הלא מקוונות, כלומר אלה הפיזיות – שאנשים ממש נכנסים אליהן, מודדים את הבגדים ובוחרים מה לקנות – וחנות שמקפידה להתאים את עצמה לרוח הזמן יכולה לא רק לשרוד אלא גם ממש לשגשג והוכחה טובה מאוד לכך היא רשת האופנה זברה.
כמה ישראלים קונים בגדים באינטרנט?
חודש נובמבר הפך למקבץ חגי קניות באינטרנט (יום הרווקים הסיני שחל ב-11 בנובמבר, הבלק פרידיי שמצוין ביום השישי ה-4 של החודש והסייבר מאנדיי שחל מיד לאחר סוף השבוע של יום שישי השחור). לקראת חודש נובמבר 2017 נערך סקר עבור ענקית המסחר המקוון eBay, ולפיו 93% מבני ובנות ה-18 ומעלה נוהגים לרכוש מוצרים שונים באינטרנט, כשבאופן טבעי גם בגדים הם מוצר מבוקש מאוד ברשת – כך למשל בחגי הקניות הנ"ל מחצית מהישראלים רכשו פריטי אופנה.
איך נערכה רשת האופנה זברה למהפכה האינטרנטית?
כאמור גם בעולם שהופך יותר ויותר אינטרנטי ו-וירטואלי, עדיין יש מקום לחנויות בגדים "רגילות", כאלה שלא מחייבות את הקונים להתאזר בסבלנות עד לקבלת הבגדים המבוקשים אלא מאפשרות לנו למדוד, לשלם ומיד להתחדש. מפתח חשוב אחד להצלחה בעידן האינטרנט הוא יצירת רשת בעלת פרישה חכמה של סניפים, כך שכל אחד וכל אחת יוכלו למצוא סניף קרוב לבית שיהווה תחליף נוח לקנייה ברשת – ואכן רשת האופנה זברה הגדילה את מספר סניפיה ומציעה כיום לא פחות מ-25 חנויות שפזורות בכל האזורים הארץ: כרמיאל, עכו, בית שאן, חדרה, פתח תקווה, חיפה, ירושלים, תל אביב, רמלה, אשדוד, באר שבע ומודיעין הן רק חלק מהערים שבהן תמצאו סניפים של זברה. כמות הסניפים של הרשת צפויה לגדול בעתיד ויתכן מאוד שבשנים הקרובות תראו סניפים חדשים שלה גם בקניונים בתל אביב, חיפה, ירושלים וערים גדולות וקטנות אחרות דגש נוסף הוא הלוקיישן הנגיש והנוח להגעה בכל הערים – כך למשל בנתניה נמצא הסניף של זברה בקניון השרון הפופולרי, בירושלים תמצאו חנויות של הרשת בתחנה המרכזית ובקניון מלחה, באשקלון הלוקיישן שנבחר הוא קניון חוצות, באור יהודה וברמלה קניון עזריאלי (ברמלה ישנו סניף גם בקניון רמלה) ובקרית ביאליק ישנו סניף בקריון.
עבור רשת האופנה זברה דרך נוספת להתמודד בהצלחה מול כל האתרים מחו"ל שמתחרים בה היא להקפיד על רמת מחירים נמוכה. כשהמחירים כאן בארץ כל כך אטרקטיביים, בעצם לקונים אין שום סיבה לחפש את מבוקשם באינטרנט, והרבה יותר כיף ומשתלם ליהנות מחוויית קנייה בחנות מוחשית.
צעד שלישי הוא הרחבה מתמשכת של מבחר המוצרים. בהקשר זה כדאי לזכור שאחת הסיבות העיקריות שגורמת לאנשים רבים לקנות באינטרנט היא מגוון רחב של אפשרויות – אמנם בחנות פיזית ההיצע בסופו של דבר לא יכול להיות אינסופי כמו ברשת, אבל אם הוא רחב מספיק, הלקוחות ימשיכו לפקוד אותה ולא ישקיעו זמן רב בחיפוש שעלול להיות מתיש בין אינספור אתרי אינטרנט.
היתרונות של קנייה אופליין
רשת האופנה זברה מציעה כאמור חוויית קנייה חיובית במיוחד, ובאופן כללי חשוב לזכור שישנם גם יתרונות לקנייה אופליין ולא רק לקנייה מקוונת.
יתרון אחד הוא האפשרות למדוד את הבגדים. בפרט חשוב יתרון זה כשקונים בגדי ילדים (אחת הקטגוריות שבהן רשת האופנה זברה מצטיינת במיוחד) – כדאי לזכור שאמנם באתרי האינטרנט השונים ישנו מידע לגבי המידות הנכונות עבור כל פריט, אולם לא תמיד קל להבין מהי המידה הנכונה ולפעמים ישנם פערים בלתי מבוטלים בין פריטים באותה מידה של חברות שונות והדבר עלול להוביל לאכזבה.
עוד יתרון הוא שאין צורך לחכות כדי ליהנות מהבגדים שמוצאים חן בעינינו – ועוד כדאי לקחת בחשבון שהשפע ברשת כה רב עד שלפעמים נדרשת השקעת זמן רבה מאוד כדי להגיע למה שבאמת מתאים לנו.
תגובות אחרונות