יש לכם עסק קטן עם קהל לקוחות מצומצם? זה הזמן לחשוב על כיוונים חדשים, אתר אינטרנט, חנות וירטואלית, ובלחיצת כפתור אתם יכולים להגיע לכל אחד בעולם, גם אם הוא לא פגש אתכם, הוא יגיע אליכם
כשהאינטרנט יצא אל העולם האזרחי בשנות התשעים הטענה הרווחת היתה שהעולם הופך להיות כפר גלובלי אחד, בלחיצת כפתור אפשר להגיע לכל מקום ולכל אחד. עם הזמן הטענה הזאת התבססה יותר ומומחים סברו שהאינטרנט יחולל את המהפכה הגדולה שחיכינו לה, כי הוא יאפשר לאנשים במקומות עניים לקבל את אותו מידע שמקבלים אנשים במקומות עשירים.
לא בטוח שזה קרה, אבל מה שבטוח קרה זה, שעסקים קטנים החלו ליהנות יותר והכל בזכות היכולת להקים חנות וירטואלית ברשת. היום יותר מאשר לפני עשר או עשרים שנה נניח, וסביר להניח שהמגמה הזאת לא תשתנה אלא רק תגדל, אנשים עושים את הקניות שלהם באינטרנט, דרך אתרי קניות וחנויות וירטואליות של עסקים שונים. מי שנהנה מכך יותר מכולם הם העסקים הקטנים, גם אם בשורת הרווח הם מרוויחים פחות מעסקים גדולים. מיד נבין למה, ומכאן נסביר למה זה חשוב שתהיה לכם חנות באינטרנט.
ומה לאחר מכן?
עד שהגיע האינטרנט ועולם המכירות אליו, העולם עבד פחות או יותר בצורה הבאה. עסק קטן, נניח חנות צעצועים, מכרה לאנשים בשכונה. אם היא היתה רוצה למכור לאנשים מחוץ לשכונה, היא היתה צריכה לעשות פרסום גדול, שלטי חוצות או תקשורת ארצית ומקומית, מה שבהכרח עלה הרבה כסף וסביר להניח שחרג מתקציב ההוצאות שלה. לא תמיד זה היה ריווחי ומשתלם, בעיקר כי לקוחות לא היו ממהרים להגיע אליה. עלויות הנסיעה אל החנות והזמן הפכו את הקנייה עצמה ללא משתלמת. מה שאומר שהחנות נשארה עם קהל לקוחות מצומצם.
מה קורה לעסק אחרי פתיחת חנות וירטואלית?
ברגע שהעסק שלנו פתח חנות וירטואלית, הוא יכול היה למכור כבר לכל אחד בכל מקום. מספיק אם הוא היה עושה פרסום בגוגל (הרבה יותר זול מפרסום בתקשורת ארצית או מקומית וגם יותר משתלם מבחינות אחרות), הוא היה מצליח להגיע לקהלים שבעבר לא שמעו אליו, אותו קהל גולש לאתר שלו, מבצע רכישה והעסק שולח את המוצר בדואר. העסק מרוויח פעמיים, הוא גם מוכר לקהל שבעבר הוא לא הגיע אליו וגם הוא לא צריך לעשות את זה בעלויות נוספות (או גבוהות), הוא לא צריך פרסום נוסף, לא צריך להחזיק כוח אדם נוסף. זו הסיבה שחנות וירטואלית היא הפתרון המוצע היום לכל עסק שרוצה לפתוח אתר באינטרנט. בלי חנות אין טעם להקים אתר.
אתם בוודאי שואלים את עצמכם, אם כך, למה לא כולם פותחים חנות וירטואלית? יש לזה שני הסברים עיקריים והם די הגיוניים בגדול, הראשון, לא כולם רוצים לפתוח אתר אינטרנט, נוח להם לעבוד עם קהל מצומצם, הם לא צריכים את הבלגן של תפעול אתר על הראש שלהם. ההסבר השני, לא כל תחום מתאים לאינטרנט. דוגמא טובה לכך היא ירקות. אומנם רשתות מזון הולכות היום לכיוון של מכירת מזון באינטרנט אך מאחר ורובנו אוהבים לקנות ירקות רק אחרי שאנחנו רואים וממששים אותם, אז עבור ירקן שכונתי, זה לא ממש משתלם להקים חנות וירטואלית.
אם גם אתם רוצים לפתוח אתר אינטרנט אל תוותרו על האפשרות להקים חנות באתר. כל מה שאתם צריכים זה להתחבר למערכת סליקה של חברת אשראי דרך האינטרנט, להציג את המוצרים שלכם בגלריה יפה, הסבר על כל ומצר, ולתת לגולש אפשרות לרכוש את המוצר ישירות מהאתר. מכאן והלאה זה תלוי בפרסום שתעשו לאתר. ככל שתפרסמו אותו יותר, כך יותר לקוחות יגיעו אליכם , תיחשפו לקהל חדש ותרוויחו.
למידע נוסף על הקמת חנות וירטואלית http://konimbo.co.il
Speak Your Mind