מעבר חכם מחנות פיזית אל חנות מקוונת עבור עסק בתחום הקוסמטיקה

ההתקדמות הטכנולוגית הבלתי נתפשת במהירותה, גרמה לכך שאתרי הרכישות המקוונות הפכו לכל כך נוחים עד כי רבים זנחו את האופן שבו נהגו לבצע את הקניות שלהם בעבר ועברו לשיטה החדשה, משמע לביצוע רכישה דרך האינטרנט. גלישה אל חנות מקוונת נראית טבעית מאוד כשמדובר באתרים של עסקים כמו סופרמרקט או אופנה למשל, כיוון שהם מקלים מאוד על פעולה מאתגרת של חיי היום יום, מייתרים את העמידה בתורים וסחיבת השקיות הכבדות עד הבית. האם גם בתחום הקוסמטיקה, המעבר מחנויות פיזיות אל החנויות אונליין יכול להתבצע בקלות וכיצד?

על מה צריך לשים דגש כשבונים אתר למכירה מקוונת של מוצרי קוסמטיקה?

 

בניגוד לרכישה בסופרמרקט, אשר נגזרת מצורך יומיומי הכרחי ונעשית, בדרך כלל, עבור כל בני המשפחה – לקנייה של מוצרי קוסמטיקה ישנם מאפיינים אחרים לגמרי ולכן גם חנות אינטרנטית הנבנית עבור עסק בתחום הטיפוח, צריכה להיראות בהתאם. קנייה של מוצרי טיפוח היא לרוב מאוד אישית ומותאמת לקוח, והאנשים המבקרים בחנויות שבהם נמכרים תכשירים שכאלה עושים זאת על מנת לפנק את עצמם ולאו דווקא בשביל למלא צורך מאוד בסיסי כמו אוכל, בניגוד כאמור לרכישה של מזון.

הלקוחות הפוטנציאליים של חנות מקוונת למוצרי טיפוח צריכים הרבה מאוד מידע באשר למוצרים שהם רוכשים. כאשר לקוח כזה נכנס לאחד מהפארמים שבקרבת ביתו, הוא יכול להיעזר בדיילות היופי שעובדות במקומות שכאלה ויכולות להתאים לו באופן אישי את המוצרים הייעודיים עבורו. מכיוון שהרעיון העומד מאחורי הרכישה הוא, בין ביתר, פינוק – רבים מבין הצרכנים של הפארמים אינם מתעמקים מאוד ברכיבי המוצר עצמם, אלא מסתמכים על ההמלצות של העובדים במקום או ש"הולכים אחרי הטרנדים", משמע מבצעים את הרכישה בהשפעה פרסומות שונות.

חנות וירטואלית לממכר תכשירי קוסמטיקה חייבת, אם כן, להעניק לגולש את כל המידע שהוא אינו יכול לקבל מדיילות היופי, זאת כיוון שהוא מבצע רכישה מקוונת ולא פיזית. חשוב מאוד לכתוב את הרכיבים העיקריים של כל מוצר תחת כל תמונה, בנוסף לציון רכיבים אלרגניים בצורה מודגשת עוד יותר. צילום איכותי של מוצרי קוסמטיקה יסייע לגולשים להבחין גם ב"אותיות הקטנות" שעל גבי המוצרים, לוודא – למשל – כי הם רוכשים קרם פנים המותאם בדיוק לצרכיהם וליהנות מהקנייה שלהם, ממש כאילו ביקרו בחנות בעצמם וראו את המוצר במו עיניהם.

מה צריך לעשות בכדי לוודא שהאתר העסקי אכן מועיל לקידום המכירות?

כאשר החנות האינטרנטית כבר נבנתה והותאמה למאפייני קהל היעד, חשוב לוודא כי התוכן שבאתר אכן מועיל לגולשים ומעניק להם ערך מוסף. כאשר מי שייכנס לאתר ויקבל מידע חיוני ורלוונטי אליו כמו כתבות מעניינות בתחום הטיפוח, הדבר עשוי לעודד אותו לביצוע רכישה בפועל. מעקב אחרי יחסי ההמרה באתר באופן קבוע וביצוע אופטימיזציה בהתאם, יסייע לשדרוג מתמיד של האתר ולקידום המכירות בצורה משמעותית.