איך מעצבים ממשק לתוכנה לניהול מסעדות

כל מי שמפתח מוצר חדשני בתחום הדיגיטלי והטכנולוגי מודע לעובדה שעיצוב ממשק תוכנה הוא אחד המרכיבים החשובים להצלחתו של המוצר, לכן יש להשקיע בו חשיבה רבה ויוצאת דופן.

מעצבת גרפית שמצליחה ליצור שפה קליטה ומובנת כך שלמשתמשים יהיה קל מאד להפעיל את התוכנה, יוצרת חלק גדול מהצלחת ההטמעה של המוצר החדש.

כללים בסיסיים בעיצוב מוצר כדי שיצליח לפרוץ קדימה

המשתמשים בתוכנה צריכים להרגיש שהיא ידידותית והם שוחים היטב בתוכנה. המטרה שלהם היא לנוע בקלילות בין המסכים השונים, בשפה שמוכרת להם, בהסברים פשוטים וקליטים. עיצוב ממשק תוכנה מאפשר להם תמיד לחזור לכל מסך רצוי.

חשוב שעיצוב התוכנה יהיה באופן סיסטמטי ורוחבי, שימוש בסימנים קבועים שהמשתמש יבין את תפקידם בכל המסכים כי הם חוזרים שוב ושוב, יבהיר להם נקודה זו. הדרכה מובנת לאורך כל המסכים כך שהנושא יהיה ברור לחלוטין והלקוחות יוכלו לצאת מכל מסך לכל מסך באמצעות קיצורי דרך בלי ידע על ההמשכיות.

צרו באמצעות עיצוב ממשק תוכנה מסכי הדרכה מפורט ביותר, בשפה קלה ומובנת שתניע אותם מיד לפעולה הדרושה.

אחד הנושאים הבעייתיים בכל ממשק תוכנה הוא הצורך להתקשר לנציגי השירות. מבזבזים זמן רב בהמתנה במתן הסברים, בסיוע במסכים השונים עד שהנושא ברור לחלוטין והמשתמש יכול להמשיך ולהפעיל את הממשק.

כל תוכנה חדשה או ממשק חדש שעובדים צריכים להפעיל היא פעולה המצריכה תרגול וחשיפה. העובד מנסה שוב ושוב, יום אחר יום עד שהוא מבצע את הפעולות השונות במהירות וביעילות.

תוכנה לניהול מסעדות

אחד הממשקים הקשים לעצוב הוא של מסעדות לאור המורכבות הרבה בניהול ותפעול המסעדה. אנשים רבים ממלאים פונקציות שונות במסעדה, הכול נעשה במהירות כדי לשרת את הלקוחות לשביעות רצונם. הם מזמינים מהר, מבקשים שהאוכל יגיע בהקדם וגם כשהם מבקשים חשבון, זה חייב להיות באופן מידי.

זו הסיבה שעיצוב ממשק תוכנה למסעדות חייב להיות נוח באופן מיוחד כך שלא יהיו עיכובים שונים שיצרו אפקט דומינו ויגרמו ללקוחות להמתין זמן נוסף, דבר שלא ימצא חן בעיניהם.

יכולות התוכנה לניהול מסעדות

התוכנה לניהול מסעדות מסוגלת לעקוב אחר ניהול השולחנות, מהם המאכלים שהוזמנו בכל אחד מהם. כמו כן נעשה מעקב מדוקדק אחר מלאי הסחורות במסעדה. מה נותר במחסן, יציאה המוצרים לשימוש לפי עיקרו FIFO ראשון נכנס ראשון יוצא, אילו סחורות יש להזמין וכו'.

התוכנה מקלה על ניהול כל החלק הפיננסי של המסעדה. אפשר לראות באופן מפורט את כל ההכנסות על פי חודשים, כל ההוצאות על פי שמות הספקים השונים, דוחות ממוחשבים של הפעילויות השונות בעסק. דיווחים בזמן אמת וניתוחים אנליטיים של התנודות בכל נושא פיננסי.

כמו כן מאפשר הממשק לנהל את מלוא המידע הקשור לנוכחות עובדים, שעות עבודה ותיעוד לצורך הכנת משכורות.