10 עובדות על הלוואה בערבות מדינה שלא ידעתם

אחד המקורות האפשריים של הלוואות לעסקים קטנים הוא המדינה עצמה – שבאופן טבעי יש לה אינטרס לסייע להצלחת אותם עסקים, שמהווים את עמוד השדרה של המשק.

המדינה עצמה לא מעניקה את הכסף, אבל היא מספקת חלק מהערבות ובכל מקלה על העסקים לקבל הלוואות בתנאים משתלמים.

בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה מגישים באמצעות BDSK שהיא החברה שנבחרה להפעיל את המנגנון ומלווה את כל התהליך. הגשת בקשה באופן מושכל משפרת משמעותית את הסיכוי לקבל תשובה חיובית, ועל-מנת לסייע לכם לעשות זאת הנה 10 עובדות על הלוואות בערבות מדינה:

  1. עדיין אין לכם עסק? בכל זאת תוכלו לקבל הלוואה

אחד המסלולים של הלוואה בערבות המדינה הוא לעסקים בשלב ההקמה.

במסלול זה ניתן לקבל עד 500,000 ש"ח והוא מיועד גם לעסקים במעמד של עוסק פטור שנמצאים לקראת התרחבות משמעותית, עסקים שפעלו מהבית ועוברים למקום ייעודי (בתנאי שהמחזור המצטבר מיום ההקמה הוא לא יותר מחצי מיליון ש"ח) ועוד.

  1. מסלול ייחודי לחקלאים

בשנת 2016 הופעל מסלול ייחודי לחקלאים בעלי מחזור של עד 5 מיליון ש"ח ואשר עוסקים בגידול צמחים ולא בעלי חיים. תנאי הכרחי לקבלת ההלוואה בתנאים המשופרים עם ערבות מדינה (בשיעור 85% מכלל ההלוואה) היה ביטוח של העסק עם פוליסה מורחבת שכוללת גם נזקי טבע.

  1. מסלול עמותות חברתיות

מסלול ייחודי נוסף שמפעילה הקרן לעסקים קטנים ובינוניים מיועד לעמותות חברתיות.

במסלול זה גובה הערבות הוא 70% מסכום ההלוואה, וכדי להיות זכאית להלוואה בתנאים של הקרן נדרשת העמותה להציג התקשרות עם המדינה, כמובן תקפה, בהיקף של לפחות 120% מסכום ההלוואה הרצויה.

  1. מסלול זכיינים

הלוואה בערבות מדינה לזכיינים אפשרית בתנאים מסוימים, כשבאופן עקרוני רק עד מחצית מסניפי הרשת רשאים לקבל הלוואה שכזו בעת ובעונה אחת ובנוסף לא יינתנו יותר מ-4 הלוואות לזכיינים של אותה רשת (אלא במקרים חריגים).

  1. גובה ההלוואה המקסימלי לעסקים פעילים נקבע בהתאם למחזור השנתי

עסקים שהמחזור השנתי שלהם הוא 6.25 מיליון ש"ח ומטה יכולים לקבל הלוואה בגובה עד חצי מיליון ש"ח.

עסקים בעלי מחזור שנתי גדול יותר זכאים לקבל הלוואה בערבות מדינה בגובה 8% מסכום המחזור בשנה האחרונה – כך למשל עסק שבשנת הפעילות האחרונה המחזור שלו היה 15 מיליון ש"ח יכול לקבל הלוואה בסכום של עד 1.2 מיליון ש"ח.

  1. הלוואות לעד 5 שנים

תקופת ההחזר של ההלוואות של הקרן לעסקים קטנים ובינוניים היא עד 5 שנים.

יש להדגיש כי 60 חודשים הם התקופה המקסימלית, וכי במקרים מסוימים עשויה בקשה להלוואה להיות מאושרת עם תקופת החזר קצרה יותר, בהתאם למאפיינים הספציפיים של העסק.

  1. גרייס של 6 חודשים

אחת האופציות החשובות של ההלוואות בערבות המדינה היא תקופת גרייס של 6 חודשים – כלומר העסק מתחיל להחזיר את ההלוואה רק לאחר חצי שנה.

פרק זמן זה מאפשר לעסק חדש לעמוד על הרגליים ובאופן דומה עסק בתנופת התרחבות יכול לממש את הפוטנציאל המוגדל לפני שהוא מתחיל להחזיר את ההלוואה.

  1. ערבות אישית

בנוסף לביטחונות בשיעור 25% מסכום ההלוואה, על הבעלים של העסק להעמיד ערבות אישית על ההלוואה.

במסלול עסקים בהקמה שיעור הבטחונות הנדרש הוא 10% על 300,000 השקלים הראשונים ועוד 25% על היתרה מעל לסכום זה.

  1. הבנק הוא זה שקובע את שיעור הריבית על הלוואה בערבות מדינה

כאמור המדינה עצמה מספקת רק ערבות ומי שמעניק את הכסף הוא אחד הבנקים שנבחרו לשם כך –  בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי, בנק מרכנתיל דיסקונט או בנק אוצר החייל. הבנק הוא גם זה שקובע את שיעור הריבית, בהתאם למקובל במערכת הבנקאית בעת מתן ההלוואה.

  1. כדאי להיעזר בחברת ייעוץ כלכלי

אנשי מקצוע מנוסים בתחום גיוס כספים, הלוואות לעסקים, אשראי דוקומנטרי וכו' יכולים לשפר במידה ניכרת את הסיכוי שלכם לקבל תשובה חיובית – כדאי להיעזר בהם לשם הגשת הבקשה.