ההצלחה של סובחי טנוס – מפועל פשוט למנכ"ל STR

סיפורו של סובחי טנוס הוא הסיפור הקלאסי על הפועל הפשוט שבכוח ההתמדה, החריצות והיוזמה הופך לאיש עסקים בכיר: בשנות השבעים של המאה העשרים נולד סיפור האהבה שלו עם תחום הנדל"ן כשהוא התחיל לעבוד כפועל בניין פשוט, וכיום הוא מנכ"ל חברת STR שבונה גם בארץ וגם באירופה ובנוסף עוסקת ביזמות ובהשקעות.

שילוב בין יזמות וביצוע

בניגוד ליזמים אחרים בתחום הנדל"ן שמתחילים מראש בפעילות זו, סובחי טנוס הפך ליזם רק לאחר שנים רבות רבות בהן ביצע פרויקטים עבור אחרים. כקבלן ביצוע הוא נהנה ממוניטין גבוהים, ולנוכח ההיכרות המעמיקה עם עולם הבנייה הרי שהמעבר ליזמות, או ליתר דיוק שילוב היזמות בתוך כלל הפעילות, היה מתבקש.

סיבה נוסף לשילוב בין יזמות וביצוע הייתה השחיקה המשמעותית ברווחיות בתחום הביצוע, כשחלק ניכר מהפרויקטים מתגמלים את הקבלן המבצע ברווחים נמוכים וישנם אף לא מעט מקרים בהם לא רק שאין רווח של ממש אלא הפסד מבחינת הקבלן המבצע.

מילה זו מילה                                           

סוד ההצלחה של טנוס, ועל כך מסכימים כל מי שעשו איתו אי פעם עסקים ו/או עבדו עבורו, הוא האמינות שלו. בתחום שבו למרבה הצער ישנם גם לא מעט אנשי מקצוע שאי אפשר לסמוך על המילה שלהם, זהו יתרון משמעותי, ובהתאם חברות גדולות ומרכזיות בכלכלה הישראלית ששות לעבוד עם טנוס שכן הן יודעות בוודאות כי כל ההבטחות שלו מקוימות.

דוגמאות אחדות לשיתופי הפעולה של STR ולאיכות העבודה של החברה שהקים טנוס: עבור חברת "גב ים" מוקמים שני מגדלי משרדים בפארק מת"מ מערב שבחיפה, עבור חברת התוכנה המוכרת SAP נבנה בניין רב רושם ברעננה, עם חברת "שיכון ובינוי" ישנו שיתוף פעולה משמעותי במיוחד ובפרט חברה משותפת בשם ASBUD שבונה בוורשה בירת פולין וזוכה שם להצלחה רבה (נחשבת לאחת מ-5 חברות הבנייה המובילות בעיר) וישנן עוד דוגמאות רבות.

עוד שיתוף פעולה ראוי לציון הוא עם קבוצת BIG של יהודה נפתלי, שמפעילה כ-20 מרכזי קניות פתוחים בכל רחבי הארץ. STR בנתה עבור ביג את מרכז הקניות המודרני בבית שמש ומפעילה ביחד איתה את ביג פאשן נצרת, אחד הקניונים הרווחיים בארץ. הוא שוכן בסמוך למפגש הכבישים 70 ו-65 ובזכות מיקומו המעולה מגיעים אליו קונים ומבקרים לא רק מנצרת ונצרת עילית אלא מכל רחבי הגליל, כשבנוסף לאור הדגש המושם בו על אחווה ודו קיום הוא מהווה מקום בילוי מועדף לבני כל הדתות ולכל פלחי האוכלוסייה המגוונים החיים בצפון הארץ.

טנוס, הדור הבא

נדבך חשוב בסיפור ההצלחה של סובחי טנוס הוא המשפחה – מעבר לתמיכה שהיא סיפקה לו לאורך כל השנים, הוא גם החליט לשלב בעסקיו את שני ילדיו ראיד ורמזי על מנת לבנות גם אותם כאנשי נדל"ן בכירים.

רמזי טנוס הפך ליד ימינו של אביו כשמלאו לו 18, והוא החל להצטרף אליו לכל מקום כדי ללמוד באופן ישיר ובלתי אמצעי את כל מה שצריך לדעת על עולם הנדל"ן. מאוחר יותר הוא רכש גם השכלה פורמלית בניהול ולמד לתואר ראשון במרכז הבינתחומי הרצליה (סובחי, אגב, נמנה על אגודת הידידים של המכללה היוקרתית ופעיל מאוד במסגרת זו) והפך למנכ"ל STR – תפקיד אותו הוא ממלא בהצלחה בזכות הסינרגיה העוצמתית עם אביו. ראיד טנוס אחראי על פעילות STR מעבר לים ובפרט נזקפת לזכותו הצלחת החברה בוורשה, שם היא כאמור בונה בשיתוף פעולה עם שיכון ובינוי.

Speak Your Mind

*