אהבתו וזיקתו של שר שלום ג'רבי לישראל

אחד המרכיבים הבולטים באישיותו של שר שלום ג'רבי מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי – הגוף שמרכז את פעילותם של כ-18,000 מתנדבות ומתנדבים בגופים השונים לטובת החברה כולה – הוא אהבת ארץ ישראל ועם ישראל, והזיקה ההדוקה למדינת ישראל.

אין פלא שכך הדבר: לאהבת ארץ ישראל, עם ישראל ומדינת ישראל של שר שלום שורשים עמוקים בתולדות משפחתו, בערכים שהטמיע במסגרות השונות של מערכת החינוך בהן למד, וכן בפועלו לאורך השנים במערכת הפוליטית.

השורשים המשפחתיים של שר שלום ג'רבי: שליחות ובקיאות

כאמור אחד הגורמים לאהבת הארץ והזיקה אליה הם השורשים המשפחתיים של שר שלום ג'רבי: סבו, הרב יהודה מאיר גץ זצ"ל, שימש במשך למעלה מרבע מאה כרב הכותל והמקומות הקדושים (למעשה הוא מילא את התפקיד הנכבד עד למותו ב-1995). אביו, הרב ציון ג'רבי,     הגיע (עם משפחתו, כמובן) לכרמיאל מספר שנים לאחר היווסדה, וזאת לאחר שהתבקש להקים בעיר הצפונית, שאז עוד הייתה ישוב קטן בשלבי התפתחות ראשוניים, מערך חינוך דתי.

עם שורשים שכאלה, שנענים לכל אתגר ורואים בו שליחות חשובה, אין פלא כי גם שר שלום נמשך אל החיים הציבוריים וכי בכל תחנה ותחנה בחייו פעל למען הפצת אהבת הארץ והעם, קירוב הלבבות ויצירת חיבורים בין מגזרים שונים.

הערכים שקיבל ג'רבי במהלך הלימודים בישיבת כפר הרא"ה

בשנת 1939 הוקמה בעמק חפר הישיבה התורנית כפר הרא"ה. מי שעמד מאחורי הקמת הישיבה היה הרב משה צבי נריה ז"ל, ובראשה עמד הרב אברהם צוקרמן ז"ל. לאחר מספר שנים הוחלט לשלב בישיבה גם לימודי חול המהווים הכנה למבחני הבגרות, ובאופן כללי הושם בה דגש על השילוב החשוב בין תורה לבין עבודה, בין עבודת אדמה לבין לימודי קודש.

מאפיינים בולטים נוספים של הישיבה הם אינטגרציה – לאורך השנים למדו בה תמיד גם נערים מעיירות פיתוח ומשכבות אוכלוסייה מוחלשות – וכן ההכוונה של הבוגרים אל הגשמה ציונית, כולל שירות בעל ערך בצה"ל.

ערכים אחרים שמאפיינים באופן כללי את בני עקיבא, התנועה שישיבת כפר הרא"ה משויכת אליה, הם מסירות לתורה, לעם ישראל ולארץ ישראל, עבודה ברוח התורה, הגשמה אישית ברוח הנ"ל, קירוב לבבות והתייצבות בראש המחנה כחלוצים בבניין ופיתוח חומרי ורוחני של מדינת ישראל.

כמי שעבר כמה מהשנים המעצבות בהתפתחותו בישיבה הנ"ל, גם שר שלום פיתח זיקה איתנה לארץ ישראל ועם ישראל, אהבת אמת לארץ ולעם – וכל אלה באים לידי ביטוי בפועלו.

העשייה הציבורית של ג'רבי

שר שלום ג'רבי תושב מצפה יריחו, אב ל-5 ובוגר תואר שני במדעי המדינה ומנהל ציבורי (וכן תואר ראשון בחינוך), הוא מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי.

לתפקידו זה הגיע לאחר פעילות ציבורית מגוונת, הן במסגרת בני עקיבא (כמרכז מחוזות), הן במסגרת המפד"ל (המפלגה הדתית לאומית שמהווה את אחד היסודות עליהם הוקם "הבית היהודי"), והן במסגרת מפלגת הבית היהודי עצמה (הוא אף הוצב במקום ה-5 ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה-18, אולם לא נכנס לכנסת).

האהבה לישראל על כל רבדיה וגווניה, וההבנה כי כוחנו באחדותנו, הובילה את ג'רבי ליזום מהלכים משמעותיים להרחבת השורות במסגרת השירות הלאומי אזרחי: בין השאר פותחו מסלולים חדשים המאפשרים לבני המגזר החרדי לתרום לחברה ולעם דרך שירות לאומי אזרחי, הושקעו משאבים בלתי מבוטלים על-מנת לעודד את בני המיעוטים המהווים חלק בלתי נפרד מהחברה בישראל לתרום לה באמצעות שירות התנדבותי זה, הוקדשה תשומת לב לצרכים הייחודיים של בעלי מוגבלויות כדי שגם הם יוכלו לקחת חלק במערך השירות הלאומי אזרחי וגם בני נוער בסיכון אשר לא גויסו לצה"ל מצאו מסגרת חמה ומעצימה שבה הם יכולים להביא לידי ביטוי את הרצון שלהם להיות חלק מהחברה.

Speak Your Mind

*