חללי עבודה משותפים כפתרון לחסכון משמעותי לעסקים מתחילים

הקמת עסק, ובפרט עסק קטן, היא ברוב רובם של המקרים הגשמת חלום גדול.

בהתאם, אך טבעי הוא שההתרגשות גדולה ושלעתים הציפיות והתקווה מקשות על בוחן מציאות מדויק ומובילות להתנהלות כלכלית לא אופטימלית. בפרט ישנם מקרים לא מעטים שבהם ההוצאות בראשית הדרך גבוהות שלא לצורך, והדבר עלול להקשות על העסק לצלוח בשלום את התקופה הראשונה, שבה לרוב ההכנסות נמוכות יחסית וגם ישנן הוצאות התחלתיות. פעילות עסקית במסגרת חללי עבודה משותפים במקום שכירת משרד עשויה להוות פתרון יעיל מאוד ולאפשר יציאה לדרך ברגל ימין.

מעוניינים לצאת לדרך עסקית חדשה בפלטפורמת חללי עבודה משותפים? לחצו כאן לפרטים נוספים.

הסטטיסטיקה העגומה של העסקים הקטנים בישראל

עפ"י נתוני משרד הכלכלה, פועלים בארץ כחצי מיליון עסקים, כשמחציתם הם עסקים ללא עובדים (כלומר עצמאים או פרילנסרים). כ-180,000 עסקים מוגדרים כזעירים ומועסקים בהם לכל היותר 4 עובדים, ועוד כ-50,000 הם עסקים קטנים שמספר העובדים בהם הוא עד 20 – כלומר בסך הכל רוב רובם של העסקים בארץ הם קטנים או זעירים.

עסק קטן, מטבעו, חשוף מאוד לתנודתיות, ובמקרים רבים נמצא ברמת סיכון גבוהה – ואכן הסטטיסטיקה עגומה: ב-2015, למשל, נסגרו בישראל (לפי נתוני חברת המחקר והייעוץ הגדולה דן אנד ברדסטריט) למעלה מ-44,000 עסקים. נתון זה מצביע על מגמת גידול מתמשכת במספרם של העסקים שנפלטים מהשוק, ולאו דווקא כי לא הייתה להם היתכנות כלכלית מלכתחילה אלא במקרים רבים כתוצאה מהתנהלות לא יעילה דיה: ב-2010 נסגרו קרוב ל-38,000 עסקים, ב-2013 כבר עמד מספר העסקים שהרימו ידיים על למעלה מ-41,000 וב-2015 כאמור יותר מ-44,000 עסקים נסגרו.

איך לצמצם את הסיכון לעסק קטן בתחילת הדרך?

חלל עבודה שיתופי הוא כאמור פתרון משתלם מאוד לעסק קטן בתחילת דרכו שמבין כי עליו לחסוך בהוצאות.

חשוב להבין שבלא מעט מקרים שוכרים בעלי עסקים מתחילים משרדים גדולים ויוקרתיים, הן מתוך כוונה לשדר עוצמה ולהרשים לקוחות פוטנציאליים, והן מתוך רצון להרגיש בעל עסק גדול ומצליח.

אפשר להבין את הרצון הנ"ל, אבל הצלחה עסקית מחייבת מחשבה לטווח ארוך, ועל כן לפחות בתחילת הדרך מומלץ בחום להעדיף צניעות, ובעיקר גמישות מרבית, על פני עוצמה (ובפרט אם אין לה אחיזה של ממש במציאות, כלומר רמת ההכנסות אינה מאפשרת את רמת ההוצאות שמכתיב משרד גדול).

כששוכרים את אחד מחללי העבודה המשותפים, שהופכים נפוצים יותר ויותר בארץ בזכות יתרונותיהם המרובים, נהנים מחיסכון של ממש: ראשית, משלמים רק כשצריכים באמת חלל עבודה ואם למשל ישנו חודש שאין בו צורך אמיתי במשרד, נחסכת ההוצאה המשמעותית; ושנית, גם כשמשלמים, התשלום הוא על חלל העבודה האופטימלי לצרכים המדויקים של העסק הקטן בנקודת הזמן הספציפית (תחילת הדרך) ולא על משרד גדול יתר על המידה.

היתרונות הנוספים של חללי עבודה משותפים

יתרון משמעותי נוסף של חלל עבודה משותף הוא האינטראקציות שנוצרות בו.

עסק קטן בתחילת הדרך עשוי ליהנות משיתופי פעולה מפרים שמייצרים מצבי Win-Win, לקבל עצות יקרות ערך מבעלי עסקים מנוסים יותר שפועלים באותו מרחב, לזכות בפידבקים שחשיבותם רבה ובאופן כללי להיתרם מהאפשרות להתוודע אל עסקים קטנים אחרים, בין אם בתחום פעילותו ובין אם בתחומים אחרים.

בנוסף, חללי עבודה משותפים הם סביבת עבודה מהנה מאוד – וכשסביבת העבודה מהנה, סביר להניח שהעסק יתנהל טוב יותר.

איך לבחור את חלל העבודה המשותף הטוב ביותר עבורכם?

כאמור בזמן האחרון חללי העבודה המשותפים הפכו לקונספט נפוץ למדי.

הפרמטרים לבחירה הם איכות האנשים שכבר פועלים בכל חלל עבודה, המיקום שלו (מבחינת נוחות הגעה והאפשרויות שמציעה הסביבה) ומידת הגמישות של שכירת החללים השונים. מי שמצטיין בכל הפרמטרים הנ"ל ומציע חוויית עבודה ברמה אחרת לגמרי הוא איכה, השוכן בין נווה צדק לפלורנטין בתל אביב, וכבר משך אליו סטארט אפים מבטיחים, מיזמים מסקרנים ופרילנסרים מתחומים שונים.