השקעות נדלן בארהב – תשואה מול סיכון

השקעות בנדל"ן תמיד נחשבו לאפיק השקעה סולידית מצוין לטווח הארוך. כיום,  שנים של ריביות נמוכות על השקעות בסיכון נמוך, הביאו משקיעים סולידיים רבים לחפש אפיק חדש להשקעה לטווח ארוך בסיכון נמוך, עם תשואה שתהיה טובה יותר מהתשואות הכמעט אפסיות אשר מציעים הבנקים, ולפנות ביתר שאת לכיוון ההשקעות בנדל"ן.

אם אתם מחפשים היכן להשקיע את הכסף הפנוי שלכם, ומעוניינים באפיק השקעה עם סיכון נמוך, ותשואה גבוהה, הרי שהשקעות נדל"ן בארצות הברית יכולות להתאים לכם.

נדל"ן בארה"ב

קצת רקע. משבר הסאב פריים בשנים החולפות בארצות הברית הביא לירידה תלולה בערכי הנדל"ן בארה"ב.  בשנים האחרונות אנחנו רואים התאוששות הדרגתית בשוק הנדל"ן וניתן לראות שוב מגמה של עלייה במחירי הנדל"ן. המגמה הזאת היא מעורבת ואינה מתרחשת באותו היקף וגודל בכל מדינות וערי ארצות הברית. למעשה, את עליות המחירים המשמעותיות ביותר אנו יכולים לראות דווקא באזורים אשר נפגעו באורח החמור יותר ממשבר הסאב פריים, וירידות המחירים בהם היו משמעותיות. כלומר, האזורים בהם היו ירידות המחירים התלולות ביותר, הם האזורים שכיום מראים מגמה בולטת של עליית מחירים. הווה אומר : הזדמנות. לעומתם, אזורים בהם מחירי הנדל"ן נשארו יציבים פחות או יותר וגם אם ירדו, לא צנחו צניחה חופשית לקראת התרסקות, שומרים גם היום על היציבות הזאת.

קצת מספרים.  לפי דיווחי בנק ההשקעות האמריקאי ג'י.פי.מורגן, שוק יחידות הדיור בארצות הברית כולל היום כ 132 מליון יחידות דיור, מתוכן 80 מליון יחידות דיור בבעלות פרטית, 12 מליון יחידות דיור המיועדות להשכרה. מתוך 12 מליון יחידות הדיור המיועדות להשכרה, 11 מליון מושכרות.

שוק הדיור בארצות הברית מתאפיין בנטייה חזקה לכיוון שכירות לטווח ארוך, שלא בדומה למצב בישראל. בעוד הישראלי הממוצע רואה בקניית דירה משל עצמו הגשמה אישית ומשימה חשובה שיש לשאוף אליה גם אם אין לו מספיק הון עצמי כדי לאפשר החזרי משכנתא סבירים, וגם במחיר של השתעבדות למשכנתא לכל החיים, האמריקאי הממוצע רואה את נושא הדיור באופן יותר פרגמטי. מקובל מאד בארצות הברית לחיות לאורך כל החיים בבתים שכורים לטווח ארוך. בנוסף, מבנה שוק העבודה בארצות הברית והמרחקים העצומים בין מדינה למדינה, בין מרכז עסקים אחד למשנהו, מביאים לכך שמעבר למשרה חדשה יכול בהחלט לגרור אחריו מעבר לחיים במרחק של אלפי קילומטרים מהבית הנוכחי שלך. המשמעות של זה היא שאדם יכול לקנות או לבנות בית בוויסקונסין וכעבור שנתיים להידרש לעבור עם משפחתו למיאמי. כל אלו מסבירים את העובדה ששוק הדיור בארצות הברית הוא, במובנים רבים, שוק של שוכרים.

השקעות נדל"ן בארצות הברית – סיכון נמוך, תשואה גבוהה

כל משקיע סולידי מוצא את עצמו מתמודד עם אותה בעיה : אין מספיק אפיקים סולידיים שמאפשרים להשקיע כספים לטווח הארוך בתשואה ששווה את כל המאמץ הזה. זאת הסיבה שהשקעות נדל"ן בארצות הברית הן אפיק השקעה כל כך אטרקטיבי. בהשקעה קטנה יחסית ניתן להשיג תשואה חודשית נאה מאד, גבוהה יותר מתשואות אחרות שניתן להשיג באפיקים סולידיים אחרים. בנוסף, ישנו רווח משמעותי לטווח הארוך כתוצאה מעליית ערך הנכס עם השנים. כמובן שבחישובים שלכם כדאי שתיקחו בחשבון את עלויות רכישת הנכס וכן את עלויות האחזקה והטיפול בו, אשר נוגסות בתשואה המתקבלת מהנכס. האחזקה והטיפול בנכס יתבצעו ברוב המקרים על ידי חברת ניהול שהיא פתרון מצוין לבעלי נכסים מעבר לים.  תחקיר מעמיק על הנכס, סביבתו, תמהיל האוכלוסייה המתגוררת באזור בו הוא ממוקם, הוא שלב שחשוב מאד שלא לוותר עליו.

 

פרטים נוספים אודות השקעות נדלן בארהב http://www.hapventure.com

Speak Your Mind

*