למי מיועד טיפול בצמחי מרפא?

צמחים שונים משמשים את האדם לריפוי מחלות שונות מזה עשרות אלפי שנים: האדם הניאנדרתלי, כך על פי עדויות ארכיאולוגות שנמצאו בעיראק של ימינו, עשה זאת, במערה בצרפת נמצאו ציורים שצוירו לפני אלפי שנים ושבהם מתועד השימוש בצמחים לשם ריפוי ובסין היה זה הקיסר שנונג שחי לפני כ-3,500 שנה אשר החל להסתייע בצמחים לא רק לנוי ולמאכל אלא גם לריפוי.

השימוש באותן תקופות היה, סביר להניח, אינטואיטיבי. כיום הידע שיש לנו אודות עשרות אם לא מאות מיני צמחים מאפשר לנו לנצל את האיכויות הבריאותיות שלהם לטובת טיפול בשורה ארוכה של מחלות ותמיכה בטיפולים שונים, ובהתאם השימוש באותם צמחי מרפא הופך נפוץ יותר ויותר ובעצם מיועד לכולם – כולל למי שכלל אינו חולה שהרי הרפואה הטובה ביותר, כידוע, היא הרפואה המונעת והרבה יותר קל לא לחלות מאשר להבריא.

טיפול מקצועי

חשוב להדגיש: אמנם הידע הקיים אודות צמחי המרפא שונים נגיש במידה בלתי מבוטלת גם לציבור הרחב, אולם בכל זאת אין תחליף לטיפול בעזרת צמחי המרפא מידי איש מקצוע.

הסיבה לכך שרבים מאיתנו מכירים צמחים בעלי סגולות בריאותיות היא היותנו חלק מעידן המידע, והעובדה שבאינטרנט ישנה אינפורמציה רחבת היקף על כל נושא כמעט, ובפרט זה צמחי מרפא. ג'ינג'ר, אסטרגלוס, קלנדולה, אכינצאה, לבנדר, בן אזוב, מליסה רפואית, ג'ינסנג, מרווה רפואית, סמבוק שחור, ורבנה רפואית והרשימה עוד ארוכה ארוכה ומרשימה מאוד – על כולם ניתן למצוא מידע מקיף באתרים שונים, ובנוסף השימוש בהם נשען על מסורות שעוברות מדור לדור ("תרופות סבתא"), ובכל זאת, כאמור, על מנת להפיק מהם את המירב מומלץ לפנות לאיש מקצוע.

איש המקצוע עשוי להיות למשל מטפל בדיקור סיני אשר מצרף אל תהליך הדיקור גם צמחי מרפא אשר משלימים את פעולת המחטים ויוצרים איתן סינרגיה חזקה. באופן כללי מי שלומד רפואה סינית בדרך כלל גם אמון על רזי ההרבליזם (תורת הטיפול באמצעות צמחים), וישנם גם מטפלים שההרבליזם היה תחום לימודיהם העיקרי והם מן הסתם מיומנים במיוחד בהתאמת הצמח לאדם.

צמחי מרפא בהתאמה אישית

ההרבליסטים מיומנים בהתאמת הצמח לאדם ולאו דווקא למחלה או לסימפטומים, שכן טיפול באמצעות צמחי מרפא מתבצע ברוב המקרים בגישה ההוליסטית, ובהתאם האבחון מתייחס אל האדם כמכלול ולא מתמקד בהכרח בסיממפטום נקודתי.

בהתאם, אם לחזור לשאלה שבכותרת, הרי שהתשובה היא: לכל אדם ובפרט למי שרוצה ליהנות מבריאות מיטבית.

על אילו מצוקות מקלים צמחי המרפא?

צמחי מרפא שונים מקלים על שורה ארוכה של מצוקות פיזיות ורגשיות: אלרגיות, חולשה, שלשולים, עצירות, הפרעות בשינה, קשיי קשב וריכוז, דיכאון, מיגרנה, בעיות פריון, אטופיק דרמטיטיס ועוד ועוד.

הג'ינג'ר לדוגמה ידוע כבעל יכולות חזקות לאיין בחילות והקאות, המרווה הרפואית מומלצת להקלה על תופעות גיל המעבר בקרב נשים וכן כשסובלים מדלקת גרון ואילו הפרופוליס נקרא הפניצילין של הטבע ולא בכדי.

המאמר באדיבות ראן בוטניקלס צמחי מרפא

Speak Your Mind

*